 |
|
Újdonságok
|
Üdvözöljük! Ismerje meg az ICM makettek csodálatos világát!
Főoldal
Újdonságaink
1/72 repülőgépek
1/48 Repülőgépek
1/72 Harcjárművek
1/48 Harcjárművek
1/35 Harcjárművek
1/72 Figurák
1/48 Figurák
1/35 Figurák
Hajók
Elérhetőségek
Az év makettje
Az ICM makettek forgalmazója:
Kék Kobra Kft.
1097 Budapest
Gyáli út 31/B.
Tel:/Fax: +36-1/280-4444
+36-1/280-8726
 |
|
48066 WWII Soviet Air Force Fighter Spitfire LF.IX E |
 |
A Reginald Mitchell tervezte Spitfire nagyobb számban készült, mint bármely más brit tipus. Mintegy 40 nagyobb változata ismert, és az egyetlen angol repülőgép, melyet a II. világháború alatt megszakítás nélkül gyártottak. 1942-ben jelent meg az Mk.IX tipus, melyet Merlin 60 motor, és az Mk.VC sárkány házasításával hoztak létre. Az USA a háború alatt számos, a Packardnál gyártott Merlin motort szállított, ezek azonban az Angliában gyártottakkal nem voltak cseresza- batosak, így az import motorral készült példányok más tipusjelet kaptak, így született meg a IX-es változat Mk.XVI jelű megfelelője, melyből mindösszesen 1054 db épült. A Spitfire IX volt a legsokoldalúbb gép az angol légtérben, pedig a légi harcokban a Hurricane mögött csak a második helyet tudta megszerezni. A gép vadász és felderítő feladatkörben is szépen bizonyított. A háború alatt a honvédő orosz légierő is szép számmal repülte a IX-es változatot, melyekkel a német ellenséges gépek ellen nem kevés légigyőzelmet arattak. A készlet segítégével is egy ilyen, csillagos ász Spitfire-t készíthetünk el.
|
|
72301 WWII German Reconnaisssance Plane Do 215B-4 |
|
 |
A Dornier Do17, a híres 'repülő ceruza' 1934-ben mutatkozott be. A gépet a német Lufthansánál gyors postagépként kívánták felhasználni. Miután az első három megépített példányra a Repülési Minisztérium rátette a kezét, elkezdődhetett a fejlesztések hosszadalmas menete. A gép előbb gyors- bombázói feladatkörben tűnt fel, majd hamarosan - a jobb stabilitás édekében - kettős vezérsíkkal szerelték fel. Később erősebb, Bramo 323 motorokat kapott, majd BMW 132N típusúakat. A Do 17Z néhány példányát érdekes módon a Szovjetúnió részére is leszállították, bár ezek valójában de- monstrációs céllal Jugoszláviának készültek. Tényleges eladás azonban nem történt. A tipus Do 215A és B jelzéssel relatíve kis számban a Luftwaffénél volt csapatszolgálatban |
|
72201 WWII Japan Army Fighter Ki-27a |
 |
A japán haditengerészeti légierő standard vadászgéptipusa, 1937 közepétől kb. 1942 végéig, a Hayabusa megjelenéséig a háboró ezen időszakának legfontosabb japán repülőgépe volt. Több mint három év alatt a Ki.27a és Ki.27b változatokból 3386 darab épült. A Ki.27 volt egyúttal az első alsó szárnyas zárt pilótafülkés japán vadászrepülőgép. A gépet viszonylag nagy számban vetették be Kínában, Japán II. világháborúba való belépése előtt is. Azután számos bevetésen vett részt a Fülöp-szigeteken és a Csendes-óceán délnyugati térségeiben. A 710LE teljesítményű motor, mely 458 km/h sebességre tudta gyorsítani a Nakajimát, akkoriban az egyik legjobbnak számított. 1940-ben végleg leálltak a gép gyártásával, hogy teret engedjenek a sokkal korszerűbb Ki.43-nak. A Hayabusa megjelenése előtt - annak fejlesztése slstt - azonban még megépítettek három darab Ki.27-KAI változatot, de ez már nem tudta megmenteni ezt a legendát, mely 1942-ben végleg eltünt a égboltról, helyet adva egy modernebb vadászrepülőgépnek, a Ki-43-nak. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2007 Kék Kobra Kft. All rights reserved. |